Güncel Haberler

Okur Temsilcisi


 Sen Ben Teknoloji Yayın İlkeleri (2018)


1) SBT, haberciliğin amaç, işlev ve gerekliliklerinin, reklamcılık ve halkla ilişkiler faaliyetlerinden farklı olduğunun altını çizer. Haber kaynaklarına olduğu gibi reklam ve PR şirketlerine de gazetecilik ilkeleri çerçevesinde adil ve şeffaf şekilde yaklaşılır.


2) Yazar, karikatürist ve muhabirler başta olmak üzere editoryal kadroda görev alanlar, sosyal, bilimsel ve sanatsal amaçlı ücretsiz kampanyalar dışında reklamlara çıkamaz; bu yolla maddi çıkar sağlayamazlar.


3) Editoryal kadroda görev alanların reklam, tanıtım ve pazarlama amaçlı olmayan etkinliklere ücret karşılığı katılabilmeleri Ahmet Aksungur yönetiminin iznine bağlıdır. Ancak bedel aldıkları sosyal etkinlikleri haber ya da yazı konusu yapamazlar.


4) Haber, reklam ve halkla ilişkiler servisleri birbirlerinden bağımsız çalışır. Editoryal kadro haberle ilgili olmadığı sürece, reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerine karışmaz; reklam ve PR servisleri de haber içeriğine, zamanlamasına müdahale edemez.


5) Tanıtıcı reklamlar (advertorial), reklam olduğu okuyucu tarafından rahatlıkla görülebilecek yer ve büyüklükte açıkça belirtilerek yayınlanır. Tanıtıcı reklamları haberciler hazırlamaz. Habercilerin hazırladığı sektör sayfalarının içeriğinde belli bir ürünün satış ve pazarlamasına destek mahiyetinde ifadeler yer alamaz.


6) Teknoloji, otomotiv sanayi ve diğer sektörlerle ilgili haber ve özel sayfalar hazırlanırken okurun (dolayısıyla tüketicinin) hakları ve bilgilendirilmesi önplanda tutulur. Uzman editörler, ürün, şirket ve markalar hakkında yazarken aralarında ayrım yapmaz.